Fixa grejen-dag på biblioteket

Naturskyddsföreningens Fixa grejen-dag samlade bland annat sömmerskor, skomakare och snickare som visade hur man lagar jeans, skor och trasiga stolar. Föreningen Integration medverkade och sålde kassar som sytts av återvunnet tyg. Tanken med dagen var att visa exempel på hur vår konsumtion kan bli mer klimatsmart genom att vi lagar saker i stället för att kasta och köpa nytt. Ett tjugotal Kilsbor var närvarande och stämningen i glasrummet på Kils bibliotek där vi höll till var god. Dock var antalet besökare lågt. Arrangörerna hade nog hoppats på betydligt fler. Har du idéer om hur vi kan locka fler till liknande aktiviteter? Hör av dig till någon i styrelsen!