Kretskonferens – 10 november med Naturskyddsföreningen

Hej medlem i Naturskyddsföreningen i Värmland!
Du är varmt välkommen till kretskonferens om fysisk planering, översiktsplaner och strandskydd.

Lördag 10 november kl 9-16
En dag för dig som är eller vill bli engagerad i det lokala natur- och miljöarbetet.
Se bifogad fil/länk längst ner i inlägget.

Naturskyddsföreningen i Kil berättar om sitt arbete med kommunens förslag till Fördjupad Översiktsplan (FÖP) Nedre Fryken, där kommunen bl a skissar på 700-800 nya bostäder och detaljplanförslag Runnevåls Industriområde där åkermark föreslås omvandlas till industrimark.
I anslutning till lunchen vandrar vi ut till utsikten och där vi kan se större delen av området som omfattas av FÖP.
Länsstyrelsen förklarar hur översiktsplanering går till och varför det är ett viktigt verktyg för natur- och miljöpåverkan i din kommun. Dessutom diskussion om hur man blir en remissvinnare, vilka utmaningar och svårigheter vi har i våra kretsar och idé- och erfarenhetsutbyte.

Anmäl er senast 5/11 till varmland@naturskyddsforeningen.se
Skriv även om eventuella matpreferenser. Maten är vegetarisk.
Plats: Frykstastugan på ”Höjda”, 2 km norr om Kils centrum.

Hoppas vi ses!
Med vänliga hälsningar