Fixa grejen 6 oktober! Vilken härlig dag.

Lyckad Fixa grejen-dag i Kil!

Den 6 oktober ordnade Naturskyddsföreningen i Kil en Fixa grejen-dag på det nybyggda biblioteket i Kil. Arrangemanget  var en del av Miljövänliga veckan och syftet var att informera om vad vi kan göra för att laga saker i stället för att kasta dem och genom detta  spara på miljön. Vi visade hur man lagar kläder och hur man limmar ihop trasiga möbler. Kils nye skomakare var på plats och visade upp sin verksamhet. Vi tipsade även om hur man får sin cykel och sin mobiltelefon fixad.  Föreningen Integration Kil sålde egenhändigt tillverkade tygkassar som kan användas i stället för plastpåsar. Intresset bland medverkande och besökare var stort och det fördes många diskussioner om vad vi kan göra för att vårt vardagsliv ska bli miljövänligare. Förhoppningsvis kommer Naturskyddsföreningen att anordna fler aktiviteter i de fina nya bibliotekslokalerna i Kil.

Vid pennan: Mikael Sundeman