FYNDA PÅ ÅRETS KLÄDBYTARDAG!- OBS!!! INSTÄLLT

Har du fina kläder hemma som du inte använt på ett tag? Eller vill du helt enkelt byta stil och dela med dig av din gamla? Ta med dig kläder som är i fint skick som du tror någon annan kan tycka om – och fynda andra plagg – helt gratis! Du kanske har varit på Klädbytardagen i någon annan stad tidigare: vi har ungefär samma upplägg, men det här gör vi i Kil i år:

TID
Klädbytet äger rum lördag 28 mars kl. 10:30-12.30 i Biblioteket på Storgatan i Kil.

Inlämning av kläder görs endera direkt på plats under Klädbytardagen mellan kl. 10.00-11.30, eller i förväg i Biblioteket, fredag 27 mars kl. 15.00 – 16:00.

PLATS
Biblioteket, Storgatan 41, Kil.

VEM
Alla – barn, ungdomar och vuxna. Observera att även barn kan lämna in och byta till sig kläder.
Uppmuntra gärna personer som använder herrkläder att delta!

VAD
Kläder för både barn och vuxna kan lämnas in. Plaggen ska vara hela och rena. Plagg som är trasiga, har fläckar eller reklamloggor tas inte emot. Accessoarer räknas inte som ett plagg, de kan du istället lämna till vårt skänka-bort-bord (se nedan).

SÅ HÄR GÖR DU
– Ta med dig fräscha och rena plagg i fint skick. Det kan vara sådant du tröttnat på eller plagg i fel storlek, som någon annan kan vara intresserad av.
– Du får inte tillbaka de plagg du skänkt som inte valts av någon – dessa skänks till välgörande ändamål.

-Även om du inte lämnar in något är du välkommen att fynda bland utbudet som finns.
– Ta gärna med en egen kasse att bära hem kläderna i.

SKÄNKA-BORT-BORD FÖR ACCESSOARER
Har du t.ex. smycken, håraccessoarer, handväskor, sjalar/halsdukar, bälten, handskar/vantar och hattar/mössor som ligger och samlar damm – ta med dem så kan någon annan få glädje av dem.

DELA!
Hjälp oss att sprida det här evenemanget genom att dela det och/eller genom att bjuda in dina kompisar. Ju fler som deltar – desto större utbud av kläder att välja på!

Klädbytardagen arrangeras av Naturskyddsföreningen Kil.

Frågor kan ställas via mail till:
cecilia.lundqvist@karlstad.se